Shaolinu’ de Bucovina – produs publicitar romanesc cu potential viral

ImagineAm vazut-o intaia data in pauza unui show televizat cu audiente zdrobitoare. Intr-o vineri,   pe seara si pe final de martie. Aceea trebuie sa fi fost premiera, iar momentul si postul nici ca puteau sa fie mai bine alese.

Primele secunde au fost misterioase, nu mi-au dezvaluit nimic despre ea, nici de unde vine, nici ce promoveaza. Am constatat doar ca beneficiam de o executie de calitate. Insa poarta imensa de lemn s-a deschis privirii si odata cu ea universul reclamei.

Straiele protagonistilor, imaginile blurate din fundal si notele naiului indicau fugar ca-i vorba despre taram romanesc. Hmm, o alta reclama de-a noastra, deci?! Si as fi trecut poate nepasatore cu telecomanda mai departe, daca n-ar fi fost acel „element” disonant in cadrul atat de falimiar.

O aparitie zambitoare, portocalie si cu ochi oblici a ocupat cadrul pret de cateva secunde, suficient insa cat sa ma tina atenta si uluita. Maiestrie conceptuala si regizorala! In mai putin de 10 secunde, clipul m-a facut sa ridic ochii si sa-i tin acolo, pe ecran. Acum eram pregatita de poveste. Care poveste a curs frumos, inchegat, cu dramatism plin de duh si cu umor fara de vorbe.

Shaolinul isi cauta echilibrul suprem pentru corp si minte printre muntii, traditiile si obiceiurile Bucovinei. Iar ca sa faca parte din viata locului, el are de experimentat cateva etape initiatice: masa (cu mamaliga in prim plan), treburile gospodaresti, cositul sau olaritul.

Nereusitele sale constituie prilejul perfect de a vedea – in sfarsit – si brandul care spune povestea: apa Bucovina. Si uite-asa, de-aici incolo toate-i merg ca pe roate, pentru ca la testul final sa dovedeasca ca a inteles spiritul si practicile locului: mamaliga nu se rupe, ci se taie cu un fir de ata.

Am zambit larg si din toata inima. Finalul fusese de-a dreptul apoteotic, de un umor satios si  senzational cum nu mai gustasem de multa vreme  la o productie publicitara romanesca. O singura dezamagire ma apasa: prezentarea produsului in acea sticla de plastic atat de nepotrivita spatiului rustic.

Altfel, RECLAMA m-a cucerit pe deplin, de la idee si executie, la actori si reprezentantie. Si chiar daca prin targ (cel online) umbla vorba ca ar fi inspirata dintr-un spot mai vechi al Pepsi, tot imi este deosebit de draga. Si tind sa cred ca va va fi si voua.

Si mai cred ca o veti face virala.

[Publicat pe marketingportal.ro]

Anunțuri
Categorii: 2.Publicitaturi | Etichete: , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

%d blogeri au apreciat asta: