Ambalajul vorbeste

Morala crestina si morala in general, bunul simt si cei sapte ani de-acasa ne spun sa nu ne lasam fermecati de aspect, sa nu il valorizam si sa cautam a privi dincolo de acesta. Este un precept care functioneaza doar partial in viata reala si mai mult la nivel simbolic. In marketing insa nu are nicio valoare. Pentru ca, ne place sau nu, oamenii chiar judeca continutul dupa ambalaj.

In mod paradoxal, procesul de poductie se finalizeaza cu ambalajul, in vreme ce procesul de vanzare incepe tocmai cu acesta. Indiferent cat de bun, performant, revelator este un produs, daca nu beneficiaza si de o imagine adecvata, are toate sansele sa ramana prizonier al anonimatului.

Regula primei impresii functioneaza si in marketing, la fel ca in viata de zi cu zi. Inainte de a ajunge sa cunoasca substraturile unui produs si benefiiciile sale, cumparatorul ia act de aspect, care-i va vorbi destul de clar despre acesta, despre brand si companie. Iar mai presus de toate, ii va vorbi despre respect, respectul pentru client si fata de sine insusi.

Ambalajul vinde inaintea continutului si mai mult decat acesta din urma. Unii numesc acest lucru snobism, altii mai creativi ii spun pasiune pentru frumos. Si unii si altii cad deseori in admiratia designului, ba chiar in patima lui.

Oamenii adora sa priveasca. Indragesc lucrurile frumoase, ingrijite, ce servesc si glorifica estetica. Iubesc culorile si fineturile, liniile drepte, masculine, ca reprezentare a puterii si echilibrului, ori rotujimile si dulcegariile, rafinamentul, distinctia si toate senzatiile starnite de simpla intalnire a privirii cu imaginea obiectului.

In plus, deciziile de cumparare se nasc adesea nu prin mijlocirea ratiunii, a mintii tacticoase si calculate, ci prin filtrul inimii, iar inima nu o atingi, nu o faci sa vibreze cu un sir nesfarsit de caracteristici tehnice. O faci sa raspunda prin culori, lumini, antiteze, prin aspect si structura, prin trairi si vise.

Ambalajul pune in lumina produsul in raport cu celelalte marci concurente, stimuleaza memoria si declanseaza stari emotionale ce contribuie la decizia de cumparare. Este modul sau de a spune lumii: „Sunt frumos si destept/util pe deasupra!”

Importanta ambalajului este atat de mare, incat poate influenta traiectoria unei afaceri. Specialistii in domeniu spun ca modul in care este prezentat un produs poate contribui in proportie de 20% la succesul acestuia. Pe de alta parte, lipsa de atentie acordata aspectului aduce a neglijenta, inspira neincredere si neseriozitate.

Ambalajul este asadar „vanzatorul mut”, cel care vorbeste fara a vorbi. Este o promisiune in sine, un angajament de calitate. Desigur, exista si exceptii, insa brandurile adevarate nu vor face parte niciodata dintre exceptii… [citeste continuarea articolului]

Anunțuri
Categorii: 2.Publicitaturi | Etichete: , , , , | 1 comentariu

Navigare în articol

Un gând despre „Ambalajul vorbeste

  1. the deceiver

    Da, ai perfecta dreptate…ambalajul vinde produsul.
    La fel cum si haina „face pe om”- contrar maximei…Insa uneori platim numele firmei in detrimentul calitatii…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

%d blogeri au apreciat asta: