Lumea nebunilor

Puneti-ma la zid! Puteti sa ma ucideti cu pietre. Ar fi o sfanta lapidare. Nu-mi pasa, am trait deja apogeul si n-as vrea s-apuc decaderea, deraderea, durerea cruda, inghetul de sine. Nu-mi trebuie nimic, nici mai multi ani, nici mai mult rasfat. Ma multumesc cu clipele de desfatare, pe alocuri de desfrau, de liniste si bine. Le-au trait fiecare celula din mine. Nu, nu le-au trait, le-au savurat, le-au sfasiat in mii de molecule si le-au impins prin vene intens pana au dat sa le sparga. Credeti ca „a exista” e totuna cu „a trai”? Ce-mi trebuie mie ce aveti voi? Am cunoscut fericirea deplina, neomeneasca. Am avut totul si nimic material. Materialul corupe, inraieste, sterilizeaza. Eu in schimb m-am descotorosit de el si-am reusit sa vad, sa simt, sa traiesc ce-i dincolo de el. Iar dincolo am gasit patima dintai. Sunt liber si fericit ca un zeu…

Ce stiti voi, cei care muriti in fiecare zi in masini de lux, in birouri mari si stinghere, in goana absurda dupa inutil si vremelnic? Ce stiti voi? Aveti doar fite si toane. Va plangeti de praf, dar faceti cat mai mult, va bucurati catre altii, dar zambiti piezis, va aruncati in vartej de ape, fara a sti sa inotati, va incrancenati dupa toate prostiile si nimicurile. Sunteti debusolati, decadenti, de-a dreptul goi. Va temeti unii de altii? Dar ucigasii nu v-asteapta la colt intunecat de strada, nici nu dorm in penitenciar, ucigasii sunt inchisi in voi, da, in fiecare dintre voi. Ati legat streangul de gatul binelui, moralitatii, onestitatii, poeziei. Ati injunghiat miseleste frumusetea, candoarea, pudoarea. Ati otravit cumpatul, tihna, pana si timpul. Pentru ce? Pentru straluciri efemere? Pentru niste hartii murdare nascute din tiparnita? Pentru iluziile puterii? Nu sunteti decat niste morti cu ochii inca vii. Si nici macar nu sunteti constienti de asta…

Nici visator, nici treaz, cand trist, cand vesel, proptit intre doua varste, cu un aer degajat, asa striga spre luare-aminte un nebun catre toti nebunii lumii.

Categorii: 1.Cotidiene | Etichete: , , , , | 1 comentariu

Navigare în articol

Un gând despre „Lumea nebunilor

  1. MA

    EXCELENT SI ADEVARAT.

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

