Frumusetea romaneasca are FARMEC

Stau cuminti in lumina reflectoarelor de magazin. Asteptand. Sa te incite, sa te incante, sa iti demonstreze ca nu sunt cu nimic mai prejos decat vecinele de raft. Sunt modeste ca pret, cu si de bun simt ca atitudine. Pe ele sta scris „made in Romania”, inauntru poarta cu mandrie munca catorva sute de concetateni. Nu au nimic ostentativ, doar o istorie de peste un secol de existenta, de cercetari, de transformari. Toate adunate cu grija ca sa-ti fie tie pe plac. In schimb, nu cer decat atat: sa te lasi invaluit de FARMEC.

Farmec, file de poveste

Frumusetea este innascuta. Farmecul insa este mai mult decat o simetrie dulce a trasaturilor. Ambele vin cumva sa se completeze una pe alta, dar ambele trebuie intretinute pentru a straluci neincetat. In 1889, intr-un laborator din Budapesta, se cauta formula perfecta pentru a da frumusetii farmecul perpetuu. Asa se nastea prima si cea mai importanta companie romaneasca de produse cosmetice.

„Povestea companiei Farmec incepe in 1889 atunci cand iau nastere la Budapesta laboratoarele Molnar Moser. In 1943 se desprinde un mic laborator Mol-Mos care isi desfasora activitatea in Cluj. Din istoria de peste 120 de ani a companiei, unul din cele mai importante momente ramane anul 1967, atunci cand a inceput productia cremelor Gerovital H3″, povesteste directorul companiei, Mircea Turdean.

Faima internationala a produselor Farmec ramane legata pe veci de numele Anei Aslan, academician si director al Institutului National de Geriatrie si Gerontologie. In cautarea tineretii fara batranete, Ana Aslan prepara, in 1952, un ingredient-minune: vitamina H3, cu rol de diminuare a efectelor imbatranirii. Cu aceste ingredient, Gerovital H3, produs de Farmec, cucereste lumea. Celebritati precum Marlene Dietrich, Claudia Cardinale, Jacqueline Kennedy, Charile Chaplin, Salvador Dali au venit la Bucuresti pentru a beneficia de reteta tineretii.

De la ieri, catre azi

Anii nu au trecut in zadar peste Farmec, iar tranzitia de la economia centralizata, la cea de tip capitalist nu a speriat-o, ci i-a dat un branci. Inca din anii ’90, s-au facut numeroase investitii in retehnologizare, marirea capacitatii de productie si extinderea operatiunilor companiei in tara. Iar cifra de afaceri a crescut frumos. Anul trecut, aceasta s-a ridicat la 95,9 milioane lei, in crestere cu 10% fata de 2009.

Peste 500 de angajati se ingrijesc astazi pentru ca Farmec sa ramana in gratiile consumatorilor. In prezent, compania este liderul pietei de produse cosmetice romanesti, multe dintre marcile produse la Cluj aflandu-se in topul preferintelor consumatorilor autohtoni.

„Ceea ce ne bucura este ca produsele Farmec sunt apreciate din ce in ce mai mult de un segment de consumatoare tinere, care au remarcat inovatiile si calitatea constanta a produselor noastre si ne-au oferit de cele mai multe ori un feedback pozitiv”, spune Mircea Turdean.

Conform datelor Nielsen, in 2010, pe segmentul de ingrijire a fetei, Farmec a inregistrat o cota de piata cantitativa de 26,2%, pozitionandu-se pe locul 1, in timp ce valoric detine o cota de 20,64%. Pe acelasi segment, brandul Gerovital se mentine lider de piata cantitativ, inregistrand o cota de 16,10%, in crestere fata de anul 2009. 

Peste 400 de produse cosmetice poarta cu drag sigla Farmec. Printre vedetele brandului se afla Gerovital H3, AslaVital sau laptele Doina, care se mentine ca cel mai bine vandut demachiant din Romania, avand o cota cantitativa de 17,32%. De asemenea, Gerovital Plant este prima gama 100% romaneasca, completa, fara conservanti care acopera un program intreg de ingrijire: fata, corp, par.

„Suntem si am fost intotdeana orientati spre inovatie; ca sa dau cateva exemple, folosim laptisorul de matca de peste 15 ani, acidul hialuronic are si el o istorie de peste 10 ani in produsele Farmec. Am reusit sa inovam si sa fim primii in domeniul ingrijirii anti-imbatranire – am produs primele creme anti-age din lume”, completeaza cu mandrie Mircea Turdean.

Dar succesul companiei nu se opreste la granita Romaniei. Produsele Farmec sunt exportate in peste 30 de tari din Europa, Asia si America de Nord, unele dintre principalele piete fiind Japonia, Liban, Emiratele Arabe Unite si tari din Europa.

Ingredientele succesului

Munca, pasiune, originalitate. La acestea se adauga grija pentru frumos, respect fata de traditie, sanatate si mediul inconjurator.Toate au contribuit in egala masura la construirea si mentinerea unui brand romanesc cu traditie indelungata.  

„Principiile active pe care le folosim provin in mare parte din natura, asa cum sunt fructele, plantele medicinale autohtone, argila, iar ingredientele folosite nu sunt modificate genetic.In spatele unui produs bun, care se impune singur prin calitate, se afla idei, eforturi de a gasi cea mai buna solutie, numeroase testari, dorinta de a fi deschizatori de drumuri, si nu de a urma pe altii. Tot ceea ce cream este dezvoltat intern, in propriile laboratoare, unde lucreaza biologi, chimisti, farmacisti”, explica directorul companiei.

Un pas catre maine

La Farmec exista pricepere, vointa, incredere, viziune si dorinta de a creste. Iar toate acestea sunt prinse manunchi cu o veriga non-coroziva: mandria. Mandria de a produce, promova si vinde, aici si in restul lumii, frumusete „made in Romania”. Si nici nu-i putin lucru sa ai in spate peste un secol de experienta, pe al carei fundament viitorul se contureaza frumos.

„Pentru anul 2011, ne dorim consolidarea pozitiei pe piata si un avans al afacerilor de inca 5%. In luna februarie am lansat noua gama Gerovital Plant, care a fost urmata de o campanie puternica de promovare, atat in mediile de comunicare clasice, TV si print, cat si in mediul online. Anul acesta vor urma si alte lansari, atat pe segmentul produselor pentru plaja, cat si in randul produselor pentru intretinere corporala. Intentionam, de asemenea, sa patrundem  in retelele moderne de retail din afara tarii, primii pasi in aceasta directie fiind deja realizati anul trecut, prin intrarea pe piata din Ungaria” – Mircea Turdean, directorul general al Farmec. [citeste tot articolul…]

Anunțuri
Categorii: 3.Made in RO | Etichete: , , , , , , , , , | 2 comentarii

Navigare în articol

2 gânduri despre „Frumusetea romaneasca are FARMEC

  1. r- the decever

    Iti apreciez exhaustivitatea documentarii cu atat mai mult cu cat nu erai nascuta cand parintii tai foloseau marca asta…
    Asta confirma faptul ca te respecti ca „reporter”….gandesc insa pana si tu , promotor (justificat) al acestei marci lasi in urma o dara de Dior…

    • Eke

      Da, poate „las in urma o dara de Dior”, dar port pe unghii Farmec si pe chip Gerovital :). Si o spun cu mandrie si credinta ca au suficiente produse care se ridica peste altele mai „cochete”.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

%d blogeri au apreciat asta: