Credinta de tip „www”

Nu demult, Dumnezeu, via Vatican, isi intindea dragastos si oficial bratele catre spatiul online. Litera cu litera, Sfanta Scriptura isi aduna povetele pentru a le scrie nu cu penita ori tiparul, ci cu tastele. Pasea, usor crispat, intr-o noua era, la al carei debut asistase nepasator cu ceva vreme in urma.

 La inceput ii fusese indiferenta, apoi a acuzat-o ca ii rapeste din credinciosi si din timpul pe care acestia il aloca celor sfinte. In cele din urma insa, prada mai degraba intelepciunii decat imboldurilor de revolta, Biserica adopta calea cea dreapta. In loc sa renege tehnologia, sa se pozitioneze opus fata de aceasta, decide sa sterga linia inchipuita de demarcatie. I se alatura si o  lasa sa patrunda pana in propriile-i unghere. Si-atunci, portile cerului s-au deschis pe world wide web, iar maretia dumnezeiasca a tasnist suvoi pe YouTube si Facebook.

Ce cauta de fapt Vaticanul? Sa recupereze ceea ce a pierdut de-a lungul timpului: credinta tuturor celor care nu-si mai ingaduie clipe pentru curatirea spirituala, dar mai ales credinta tinerilor. Purtatori ai idealurilor ce stau sa se implineasca, tinerii sunt cei meniti sa duca peste alte mii de ani lumina divina. Iar Biserica Catolica a inteles ca pentru a ajunge la ei, trebuie sa-si updateze metodele. Asa incat, a luat Biblia, a impachetat-o frumos si a livrat-o pe internet.

Vaticanul are propriul radio, propria televiziune si o pagina web. Mai mult, de vreo trei ani exista pe Facebook si YouTube. Iar de curand, furnizeaza credinta direct pe iPhone. O aplicatie destinata telefoanelor inteligente permite utilizatorilor sa-si contabilizeze pacatele inca nemarturisite pentru a-si inlesni astfel calea catre spovedanie. Ai fi tentat sa crezi ca este mai degraba o extravaganta, cand de fapt este doar un alt semn ca Biserica a pasit in secolul XXI odata cu credinciosii sai. Este un mod de a sugera lumii ca Dumnezeu nu a fost depasit de vremuri, iar El, chiar daca exista intr-o forma sau alta in oricare dintre noi, are nevoie de PR pentru a-si face simtita prezenta [citeste tot articolul…]

Anunțuri
Categorii: 1.Cotidiene | Etichete: , , , , | 1 comentariu

Navigare în articol

Un gând despre „Credinta de tip „www”

  1. the deceiver

    cel putin la fel de sugestiva ca mesajul tau este ingenioasa imagine atasata..:)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

%d blogeri au apreciat asta: