De vorba cu demonii mei

Într-una din zile m-am aşezat la vorbă cu demonii mei. I-am găsit încăpăţânaţi peste măsură, dar eu am vrut să fiu încă şi mai răbdătoare decât încăpăţânarea lor. M-au ascultat îndelung, cu ochii mici şi ridicând uneori neîncrezători din sprâncene. Le-am înşiruit hotărâtă motivele nemulţumirilor mele. Prea se zbuciumă înăuntrul meu cu fiecare ocazie reală ori închipuită. Prea îmi înăbuşă seninătatea gândurilor  şi voluptatea trăirilor. Prea îmi caută izvorul nemulţumirilor şi prăpădul neliniştii.

I-am certat îmbufnată pentru modul răutăcios în care mă zugrăvesc zi de zi. Pentru plumbul din vorbe şi picăturile cianurice pe care le strecoară în fiecare gând. Pentru visele negre şi închipurile sumbre. Pentru aripile ce le-au frânt în joacă de fiecare dată când păreau gata să-şi împlinească menirea. Le-am reproşat încercările neobosite de a-mi stinge flacăra bucuriei, de a preface în cenuşă  mândria, încrederea, afecţiunea maternă pentru sine.

Le-am vorbit despre zgomotul odios pe care-l produc cu hohotele lor necontrolate. Despre inerţia la care mă supun şi balansul fără de capăt al tuturor deciziilor. Despre goana continuă, searbădă de vreun ţel autentic, despre batjocură şi neruşinare, despre imfatuarea cotropitoare, despre răul din lipsa binelui. În final, le-am vorbit de Dumnezeu. De nevoia de lumină, linişte şi mulţumire deplină.

Apoi, senină şi surâzătoare le-am împărtăşit cu încredere decizia mea: Astăzi, m-am hotărât să vă reneg. Nu mai vreau să ştiu de voi. De azi vă încui în izolare, la carantină. M-au privit suspicios. Pe chipuri le-am zărit o undă de mirare amestecată cu dispreţ şi ironie. Mi-au spus doar atât: Suntem tu. Pierim odată.

Categorii: 1.Cotidiene | Etichete: , , , | 6 comentarii

Navigare în articol

6 gânduri despre „De vorba cu demonii mei

  1. andrei

    …. avem nevoie de ei si ei de noi. Desi nu ii vrem langa noi, ii cautam adesea, atunci cand cautam echilibrul in toate…
    .. demonii au multe fete si apar sub infatisari care mai de care mai diferite, insa tot timpul aduc un dar foarte dulce: ispita.

  2. the deceiver

    Nu te dezminti…inciti intai cu ideea, captezi cu detalii colorate si finalizezi cu o concluzie pe cat de naturala si simpla, pe atat de profunda…

    O femeie a visat ca intra intr-un magazin complet nou si, spre surpriza ei, il intalneste pe Dumnezeu la casierie.
    – Ce vinzi acolo? 1-a intrebat ea.
    – Tot ce iti poate dori inima, i-a raspuns Dumnezeu.
    Nevenindu-i sa creada urechilor, femeia s-a decis sa ceara cele mai bane lucruri la care poate spera o fiinta umana.
    – Doresc pace interioara, iubire. fericire, intelepciune si eliberarea de teama, a spas ea. Apoi, dupa ce s-a mai gandit, a adaugat:
    – Nu doar pentru mine. Pentru toti oamenii de pe pamant!
    Dumnezeu a zambit:
    – Cred ca m-ai inteles gresit, draga mea. Noi nu vindem fructe aici, doar seminte?

    N.B. Ma bucur ca ai revenit…

  3. the deceiver (tariro36)

    Poate doar asa ajungem la adevar…desi…dupa Murphy (pe care eu il ador ) „adevarul invinge intotdeuna…de 3 ori din 7 „

  4. the deceiver (tariro36)

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

