Cei de langa

prietenia1Cineva mi-a spus odata ca cei mai buni prieteni ti-i faci in perioda de scoala, fie la liceu, fie mai tarziu, la facultate. Ei bine, mie imi pare ca cei mai buni prieteni sunt cei care-ti apar in cale atunci cand te astepti mai putin.

Sunt cei pentru care fericirea izvoraste din lumea care umbla pe strada si care iubesc sa iubeasca… oamenii. Sunt cei care se hranesc cu fericirea si succesul celor de langa.

Sunt cei care te adopta dupa o scurta, dar duioasa imbratisare a privirilor, pentru ca ei citesc in ochi strafundurile fiintei tale. Sunt acei oameni care nu contenesc sa te copleseasca firesc si placut cu atentia lor, chiar daca perioada de cand te cunosc se numara in ore. Sunt cei care iti ofera fara regrete caminul incarcat de caldura, iar sufletul ti-l aduc pe tava, dimineata, la pat. Sunt cei care iti telefoneaza fara un motiv aparte, ci doar asa, sa te auda vorbindu-le. Sunt cei carora le este dor de tine in fiecare zi, chiar daca te-au intalnit doar pentru o scurta vreme.  

Sunt oamenii care iti nasc pe chip zambete largi, atunci cand lacrimile iti inmoaie privirea si care iti lasa zbuciumul sa navaleasca liber, in spasme din pieptul apasat. Sunt cei care iti intind mana cu pietate, ca tu sa-ti sprijini gretuatile pe ea. Sunt cei care stiu sa-ti vorbeasca, fara a-ti spune ceea ce ai vrea sa auzi. Sunt cei care nu ezita sa se aseze in plan secund pentru ca tu sa gusti din plin clipa bucuriei, fie ea si una efemera. Sunt cei care s-au indragostit de tine cu mult inainte ca indelungul si complexul proces al socializarii sa se fi incheiat si care te iubesc cu o patima de care tu insuti nu te crezi in stare.

Sunt oameni al caror nume iti ramane scrijelit in inima, fara ca inainte de asta sa fi banuit macar o clipa ce lumina pot ascunde intr-un invelis poate departe de canoanele stralucirii. Acesti oameni ii avem atat de clar imprimati in fiinta sinelui, incat este cu neputinta ca ei sa dispara mai devreme decat insusi trupul nostru. Sunt oamenii cu care am merge alaturi pe orice drum si catre orice orizont.

Cei mai buni prieteni sunt cei pentru care tu existi oricand, oricum si oriunde.

Categorii: 1.Cotidiene | Etichete: , | 4 comentarii

Navigare în articol

4 gânduri despre „Cei de langa

  1. Felicitari pentru creatie. Mi se pare foarte interesanta, motiv pentru care te-am pus in lista mea de bloggeri. Succes!

    • Lacra

      Multumesc, Narcis. Sper ca si in continuare sa ma ridic la nivelul asteptarilor cititorilor mei.

  2. Dan

    Frumos….insa mi se pare un pic supraevaluata notiunea/relatia de prieten/prietenie….in cazul asta, pentru dragoste ce mai ramane??….pentru ca si aceasta oricat de mare ar fi, si impreuna cu tot ceea ce simti pentru toti prietenii, tot nu ar trebui sa fie atat de profunda….Nu mai ramane loc pt tine. Si eu cred ca fiecare trebuie sa pastreze o parte din el/ea pentru el/ea. Aceasta mica bucatica trebuie sa raman neatinsa, nu te poti darui in totalitate absoluta…de aceea cred ca e un pic supra-evaluat. Sper ca nu am deranjat….

  3. Lacra

    Inainte de orice, bine ai venit pe blogul meu, Dan! Oricat ar putea sa para din ceea ce astern pe hartie (fie ea si una electronica), imi place sa cred ca nu sunt o idealista. Nu am incercat sa conturez niste repere general valabile pentru prietenie. Luate ad litteram, afirmatiile pot parea intr-adevar supraevaluate, de aceea cred ca ar trebui tratate in ansamblu si din punct de vedere literar. Broderiile vin sa infrumuseteze textul, fara a avea pretentia de exhaustivitate. Pe de alta parte insa, cred ca, in mintea oricui, textul poate naste imaginea cuiva drag. Pentru ca eu insami l-am scris cu gandul la cineva drag. Si inca mai e loc de iubire…

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

