Indragostiti de-o lume imperfecta

EarthViewCotrobaind printre misterele universului, incercand mereu sa deslusim cat mai clar cu putinta antagonismele lumii, imi pare ca ne scapa un aspect fundamental: nu ne este harazit sa cunoastem o singura valenta , ci pe ambele, deseori alternativ. Oricat ne-ar insela dorintele,  nu am mai putea distinge ceva in lipsa unor minime posibilitati de punere in comparatie. Lumea, asemenea noua, nu are atributul perfectiunii. Doar uneori, printr-o sclipire de geniu, umana ori divina, se nasc lucruri care ating cu gingasie aureola desavarsirii. Si totusi, chiar si atunci, pentru a intelege si a ne bucura in voie avem nevoie de antonime.

Suferinzi de miopie cronica,  nici noapte n-am sti c-ar fi in lipsa zilei, nici necazul nu ne-ar aduce speranta bucuriei si nici frumusetea nu si-ar dezvalui puterea asupra uratului.  

Nimic n-ar fi mai anost si dezagreabil decat lipsa de dinamica, de alternanta a imaginilor, senzatiiilor, gandurilor, faptelor, cadrelor si contextelor. Cine am fi noi in lipsa istoriei nascuta din Bine si Rau? Ce am putea cunoaste si gandi vitregiti de repere? Ce ne-ar putea mobiliza fara dorinte arzatoare plasmuite din nemultumiri constante? Cum ne-am mai putea manifesta artistic fara admiratia creatoare?  Ce existenta am putea cunoaste fara speranta in El? Cum am renaste fara a putea muri in voie?

Cat de perfecta ar putea fi perfectiunea ca ea sa ne aduca acele placeri sublime care sa poata fi cuprinse de rationalitatea constiintei si pentru care am fi gata sa vindem toata imperfectiunea lumii?

Ramane sa iubim cuminti o realitate splendida tocmai pentru ca nu e ideala decat in visele noastre. In ele aflam de fapt criteriile absolute, fara a putea totusi vreodata sa le atingem. Din fericire.

Categorii: 1.Cotidiene | Etichete: , , | 1 comentariu

Navigare în articol

Un gând despre „Indragostiti de-o lume imperfecta

  1. andrei

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

