Cand am incetat sa ne dorim a creste

clepsidraVarstele sunt niste cadre, ciudate repere dupa care ne fragmentam existenta, pentru a socoti, noi (si) sau altii, ce se cuvine intr-o anume vreme.

Am avut constant o anacronica nemultumire legata de varsta proprie.  Pentru asta, am transgresat mental cu usurinta ingenua granite temporale bine definite. Am adoptat aere adolescentice cand nu eram decat prunci de scoala. Ne-am simtit maturi cand doar frematam sa devenim adulti. Si ne-am vazut trecuti cand am inceput ca coboram pe panta vietii. Nicicand nu am avut varsta din calendar.

Totusi, se zareste pe traseul temporal un punct anume cand am incetat sa ne dorim a creste. Nu foarte clar determinat, este momentul in care am cunoscut o desavarsita satisfactie efemera. Constiinta ne este patrunsa de gandul ca am atins o culme de pe care nu dorim a cobori, decat in sensul opus. Traim o spaima pana atunci ascunsa noua, o tulburare imprecisa si totusi stridenta, traim clipa in care am devenit mari, doar ca prea mari.

Pana la aceasta revelatie ne aflam intr-o permanenta si neobosita graba sa numaram mai multi ani, gandind ca acumularea lor ne face mai auziti, mai vizibili, mai intelesi. De-aici inainte vom cauta toate scuzele si vom inventa toate mijloacele sa punem stavila trecerii ireversibile.  De aici incepe a se derula sirul amintirilor si al regretelor.

Precum nici nemurirea nu ne este harazita, nici timpul nu ne e rob. El isi continua nestingherit curgerea dupa semne pe care nu le cuprindem cu mintea, iar noi trebuie sa fim ceea ce suntem atunci cand e vremea noastra.

Categorii: 1.Cotidiene | Etichete: , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

