Cumparatorul in vremea crizei

CARREFOURShopping-ul, catalogat adesea drept sport national, se numara printre putinele bucurii de week-end ale romanului. Loisir cu caracter autohton, mersul in familie sau cu prietenii la cumparaturi, era in egala masura oportunitate de afisare publica, socializare si achizitionare de diverse cu utilitate indoielnica. Insa, odata cu criza sau temerile despre criza, consumatorul roman incepe sa simta presiunile alinierii la noul curent al strangerii curelei.

Invatat sa cumpere haotic, orice, oricand si de oriunde, cumparatorul roman nu este pregatit sufleteste sa faca un pas inapoi. Restrictiile de orice fel ii trezesc amintiri sumbre. In mare parte, atitudinea este justificata. Are doar vreo 18 ani de când se bucură de “beneficiile” consumului şi încă şi mai puţini de când îşi pierde timpul, dar mai ales banii prin super şi hipermarket-uri. Alături de grătarul de vară, era una dintre activitatile rutinate, dar care-i produceau o neasemuita placere.

Acum, alimentat constant cu stiri despre cat de rau va sa mai fie, românul are fantasme, cu el însuşi şi criza. Gandind la ziua de maine i se strange deopotiva inima si portofelul. E mai zgarcit cu sine si cu lumea. Un viitor sumbru i se desfăşoară în faţa ochilor. Işi atinge buzunarul, mai gol decât de obicei, şi începe să privească cu jind la obiectele colorate şi multiforme înşirate pe rafturi. Nu are nevoie de ceva anume, dar simte un imbold să pună mâna şi să arunce în coş, aşa, ca pe vremuri. De data asta însă nu conştiinţa îi dictează să fie chibzuit, ci buzunarul, cu mult mai “uşor”.

I se pare că Dumnezeu este nedrept. Acum vreo douăzeci şi ceva de ani avea cu ce, dar n-avea ce. Acum suspină că are, dar n-are. Blestemat neam! Parc-a fost un vis frumos, dar scurt cât un mandat. Tocmai când începuse sa traiasca din plin placerile capitalismului, să aibă visuri şi planuri pe termen scurt, mediu şi lung, tocmai când şi-a luat o viaţă mai bună pe credit, s-a întâmplat neaşteptatul. Ce-a trăit trebuie să fi fost o “minune”, altfel nu-şi explică cum a durat doar “trei zile”. Însă, nedumerirea sa cea mai mare e că, în urma acestui vis, a rămas cu ceva real, palpabil: ratele pentru viaţa mai bună pe care şi-o (i se) promisese.

Anunțuri
Categorii: 1.Cotidiene | Etichete: , , , , , | 2 comentarii

Navigare în articol

2 gânduri despre „Cumparatorul in vremea crizei

  1. mihaela

    Felicitari.Ceea ce scrieti are semnificatie si valoare pentru ca ne regasim in aceste raduri.As indrazni sa spun ca scrieti in stilul clasic ,in sensul ca mesajul desprins are mereu corespondent in realitatea fiecaruia dintre noi.Succes si inspiratie.

    • Lacra

      Intradevar, ma inspira realitatea in care existam cu totii. Din ea extrag franturi de adevar pentru a le impartasi tuturor intr-o forma noua. Imi doresc sa ramaneti fidela acestui blog. Va multumesc pentru incurajari.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

%d blogeri au apreciat asta: